wtorek, 10 kwietnia 2012

Piękne włosy dzięki pokrzywie


Hej Kobietki ! Wczoraj wieczorem wybrałam się do kina z rodzinką, otóż nie pisałabym o tym gdyby nie fakt, że to był najlepszy film jaki oglądałam od dawien dawna ! Jeśli któraś z Was go jeszcze nie widziała to koniecznie musicie obejrzeć . mowa o Igrzyskach Śmierci . Polecam !


Pokrzywa jest nam wszystkim bardzo dobrze znana, a kwiecień to okres w którym coraz częściej ją spotykamy. Rośnie przy drogach, w ogródkach, na łąkach, więc nie trudno ją znaleźć. Dowiedziałam się o pokrzywie od mojej babci, która suszyła pokrzywę i dużo o niej opowiadała.
Pokrzywa ma właściwości drażniące naszą skórę, jednak w momencie gdy zostanie ugotowana lub ususzona traci tę drażniąca właściwość i można bezproblemowo wykorzystywać jej bogate właściwości lecznicze i kosmetyczne.
Korzystny wpływ pokrzywy na włosy jest znany od dawna. Wykorzystuje się ją między innymi jako środek służący do wzmacniania cebulek włosów. Co więcej posiada ona również właściwości przeciwłupieżowe. Przechodząc obok pokrzyw nawet nie zdajemy sobie sprawy z ilości witamin i innych składników, jakie ona zawiera. Wystarczy wymienić: witaminy B, C, K, kwasy: pantotenowy, krzemowy i mrówkowy (to właśnie ten, który powoduje pieczenie), flawonoidy, olejek eteryczny oraz minerały takie jak żelazo, magnez, wapń czy krzem.
Przedstawię Wam w jaki sposób możemy jej używać:
Uwaga: Płukanka pokrzywowa nie nadaje się do jasnych włosów ponieważ lekko barwią włosy na zielono!
PŁUKANKA 1 – Wzmocnienie cebulek oraz blask włosów:
Suszone liście pokrzywy (łyżeczka na filiżankę) lub gotową herbatę z pokrzywy zalewamy wrzątkiem. Po naciągnięciu i wystudzeniu płuczemy włosy. Spłukujemy letnią wodą po 10 min.
PŁUKANKA 2 – Zmniejszenie wypadania włosów :
Garść pokrzyw zalewamy 1/4 l zagotowanego octu owocowego. Pokrzywy pozostawiamy w occie na 15 min., potem odcedzamy płyn przez sitko. Oziębionym wywarem przemywamy włosy co dwa dni.
HERBATKA – Wzmacnia włosy i paznokcie , przyspiesza porost włosów:
Garść suszonej pokrzywy wsypujemy do kubka i zalewamy wrzątkiem. Zaparzamy około 5 minut. Mocniejszy napar uzyskamy wydłużając czas do 10 minut. Parzymy pod przykryciem.
SYROP - Wzmacniający organizm oraz włosy:
Dużo młodych pokrzyw należy wypłukać w bardzo ciepłej wodzie i wycisnąć z nich sok w sokowirówce. Następnie należy dodać po łyżce miodu na 1/2 l płynu i zapasteryzować sok w szczelnie zamkniętych słoikach przez 10 minut (w garnku z wodą na maleńkim ogniu). Przechowywać w lodówce.
Dawkowanie: kurację zacząć od 1 łyżeczki 3 razy dziennie, po tygodniu zwiększyć dawkę do 1 łyżki 3 razy dziennie.



Jeśli byłybyście tak miłe to proszę kliknijcie tylko w ten link:
http://wizaz.pl/akcje/luksja/active-vitamins/index.php?uid=969489&k=a
Próbuje swoich sił w konkursie na wizażu do wygrania są zestawy żelów pod prysznic, nic wielkiego a cieszy :)

33 komentarze:

  1. Zostałaś oTAGowana :) Mam nadzieję, ze weźmiesz udział :)
    http://wewnetrzna.blogspot.com/2012/04/50-pytan-do-wewnetrznej.html

    Na tym blogu masz "surową" wersję banera, żebyś mogła wstawić swój nick :)
    http://uroda-kosmetyki-opinie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok następna notka bedzie z TAGami hehe :D

      Usuń
  2. Pokrzywa ;) Wszystkie sposoby stosowałam i jestem jak najbardziej za ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. lubię pokrzywę :) ja sosuję wodę pokrzywową i jestem z niej zadowolona. robiłam kiedys plukanki ale trochę przyciemniały moje jasne włosy więc zrezygnowałam na rzecz płukanek ze skrzypu. obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam wodę pokrzywową i będe ją wierać po jantarze :D

      Usuń
  4. Niestety mi pokrzywa bardzo wysusza włosy :(
    No i dodaję Twój blog do obserwowanych :) Mam nadzieję, że zrobisz to samo :)

    OdpowiedzUsuń
  5. może kiedyś zastosuję ;) obserwujemy się? pozdrawiam http://shocostyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. muszę iść na "Igrzyska.." :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Dam sobie ręke i noge uciąć że się spodoba:D

      Usuń
  7. dbam o włosy jak tylko mogę. ;) mam ciężkie więc ciągle chodzę w kitce,ale raz na jakiś czas rozpuszczone. jestem za 1 sposobem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym chciała chodzić w kucyku, ale czuje że jestem taka ulizana.. nie wiem, nie umiem np. zrobić sobie takiego ładnego kucyka :(

      Usuń
  8. Jeszcze nie widziałam w tym sezonie żywej rosnącej pokrzywy, ale już nie długo się nią zajmę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe ja w ogrodzie zawsze miałam wcześnie :D Ale w maju rosną :D trzeba sie za nie brać :D

      Usuń
  9. Ja się wybieram na Igrzyska Śmierci, tylko tak za parę dni:)
    Również obserwuję:*

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też wybieram się na ten film :)
    Obserwuję i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  11. właśnie przymierzam się do picia pokrzywy i skrzypu ;) mam nadzieję, że naprawdę ma takie cudowne właściwości :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ma ma :D ja zaczynam pić początkiem maja ;d

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam ochotę spróbowac sama wysuszyc pokrzywy i zrobic sobie domowe ziółka:)

    OdpowiedzUsuń
  14. szampon z pokrzywą też działa! polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Niestety z plukanki nie moge skorzystac bo mam jasne wlosy ale postaram sie wyprobowac herbatke! :))

    OdpowiedzUsuń
  16. ja właśni czekam aż pokrzywa obrośnie pola, trawniki i inne zakątki :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe ja zobaczyłam taką malutką to już miałam ochote zrwać:D ale poczkam :D

      Usuń
  17. pokrzywa pomimo tylu zalet niestety wypłukuje magnez z organizmu , dlatego osoby pijące napar z pokrzywy powinny zarzywac tabletki z magnzem .

    OdpowiedzUsuń
  18. Moja mama robiła taką miksturkę z alkoholem ;) Na początku piłam to z niesmakiem, ale da się znieść :)

    OdpowiedzUsuń
  19. a ja czasem robie sobie płukanke z pokrzywy lub ze skrzypu! Zaczełam pic pokrzywe niemoge bo smakuje strasznie niedaje rady jej pic! Co do wody pokrzywowej to tez stosowałam ale mi strasznie wysusza włosy, postanowiłam zostac przy Jantarze dla mnie to numer Jeden!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi herbata smakuje włśnie się wczoraj zaopatrzyłam :D Jantar też stosuje i jest świeeetny :D

      Usuń
    2. Ja dzis wybieram sie na spacerek po pokrzywe, wysusze i bede mieć do robienia plukanki! Uwielbiam płukanke z pokrzywy.

      Usuń
    3. U mnie nie rośnie jeszcze zbyt dużo :( chociaż już widziałam malutkie dawno..

      Usuń

Uśmiecham się kiedy czytam komentarze :)
Dlatego dziękuje za TWÓJ i mam cichą nadzieję, że jeszcze tu wrócisz :*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...