sobota, 28 kwietnia 2012

Miętowe spodnie - How It's Made


Hejka wszystkim :* Dziś obiecana notka, nie spodziewałam się takiego zainteresowania :) Miałam ją już napisać przedwczoraj, ale była jest tak piękna pogoda, że aż żal siedzieć w domu ! Przejdźmy do rzeczy. Miętowe spodnie są w tym sezonie bardzo modne, wiele z Was takie już posiada, ale są też tacy, którzy nie mogą ich znaleźć, cena (180 zł – ZARA) za spodnie nie jest zbyt przyjemna dla portfela, lub po prostu kolor może wyjść z mody i co wtedy.. Dlatego postanowiłam znaleźć alternatywę dla pięknych sklepowych miętusków, jest nią FARBOWANIE UBRAŃ ! ;) Metoda ta jest dosyć prosta i baardzo tania! Zapraszam do czytania i próbowania:)

Oto czego będziemy potrzebowali:
1. Miarkę litrową.
2. Małą łyżeczkę.
3. Łyżkę drewnianą.
4. Barwnik do tkanin (ja wybrałam kolor pistacjowy) - Koszt jedyne 2 zł w pasmanterii !
5. Rękawiczki
oraz duży garnek ( będziemy w nim gotować 4 litry wody )

2. Do miski, lub innego naczynia wsypujemy barwnik (w zależności od pożądanego koloru wsypujemy go mniej lub więcej) ja chciam jasne więc wsypałam o tyle:

3. Teraz gotujemy 1 litr wody i wlewamy do miski z barwnikiem:

4. Mieszamy BARDZO! Dokładnie przez ok. 1 minutę.
I odstawiamy na chwilkę

5. Teraz do garnka wlewamy 3 litry ciepłej wody z kranu, po czym wlewamy wymieszany wcześniej barwnik:

6. Gotujemy na małym ogniu przez 30 minut "ugniatając" spodnie drewnianą łyżką tak, aby ciągle były pod wodą:

7. Po 30 minutach dodajemy jedną łyżkę soli na litr wody, czyli w naszym przypadku 4 łyżki.

8. Gotujemy i ugniatamy kolejne 30 min.

9. Zdejmujemy z ognia, czekamy aż trochę ostygnie i...
GOTOWE!



Ps. Gdy już zrobiłam sobie miętowe spodnie własnoręcznie, ciocia ze Szkocji zrobiła mi CUDOWNY prezent i przysłała właśnie miętowe spodnie :D Cóż za niespodzianka !


I jeszcze zdjęcie bucików które dziś sobie kupiłam w Deichmanie za 69 zł, bardzo mi się podobają :)



Zapraszam na rozdanie u http://irreplaceableeee.blogspot.com ! Do wygrania farba Khadi lub inny produkt z helfy.pl 

33 komentarze:

  1. Kurde. Śliczne :) A powiedz mi, jakie spodnie włożyłaś do barwnika ? Chodzi mi, czy jasne, białe, czy lekko jeansowe. Nie wiem, jakie dać, a chętnie bym się skusiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja dałam białe, ale nie zaszkodzi pokombinować :D

      Usuń
    2. Myślałam też nad zrobieniem malinowych. Wiesz, pastelowe różowe. też moga fajnie wyjśc no nie ?

      Usuń
    3. ja jeszcze myśle nad morelowymi:D pastelowe rózowe tez beda fajniusie :D

      Usuń
    4. a ile czasu trzyma się u Ciebie ta farba :)? mocno się spiera?

      Usuń
    5. Nie spiera się, przynajmniej mi się nie sprała do teraz ;)

      Usuń
  2. Dobry sposób, ale jakoś btm się bała, że nie wyjdzie pożądany kolor.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego ja próbowałam na starych za małych spodniach :) a co do koloru, też można popróbować na starych, i moja mała rada: lepiej dać mniej barwnika i jeśli wyjdzie za jasny to powtórzyć farbowanie i będą ciemniejsze, może spróbuj na jakiejś starej koszulce :D

      Usuń
  3. super bardzo mi się podoba ten pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny ten przepis a co do rurek to piękne są ♥

    buty ajć jakie ładne ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. swietny pomysł:)) musze sprobowac:))

    OdpowiedzUsuń
  6. suuuuuuper! świetny sposób na małą zmianę :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. kocham Cię za tego posta.. teraz tylko szukam białuch spodni. ;) chyba że spróbuje na swoich jasnych jeansach ^

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny sposób ;)
    Fajne te spodenki ,Pozdrawiam i wolnej chwili zapraszam do mnie ;*

    OdpowiedzUsuń
  9. fajny sposób , nigdy nie słyszałam , ale watro spróbować ! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. świetnie Ci wyszły te spodenki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie mam jak na razie spodni które bym mogła przefarbować, ale jeśli już się takie znajdą to będę pamiętać o tej notce;)

    Świetne buty!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :* może spróbuj na jakiejś starej koszulce:D

      Usuń
  12. no to się nazywa pomysłowość i kreatywność, tylko podziwiać:) Pozdrawiam i zapraszam do siebie:)

    http://fashionbymonika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. buty są mega!! a spodnie to już w ogóle! Bardzo mi się podobają <3

    OdpowiedzUsuń
  14. lakiery z Wibo można oczywiście kupić w Rossmannie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo super :D byłam ostatnio ale się nie rozglądałam :D

      Usuń
  15. wow bardzo pomyslowo :) ale cos czuje ze na pewno bym cos sknocila :P
    zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe spoko, początki nie zawsze są łatwe, mi udało się zniszczyć 2 pary spodni :D

      Usuń
  16. swietny pomysł, a buty super!

    OdpowiedzUsuń
  17. Buciki są super, mam identyczne, ale czarne. ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te też są czarne ;D możliwe że aparat trochę przekłamał kolor :D

      Usuń

Uśmiecham się kiedy czytam komentarze :)
Dlatego dziękuje za TWÓJ i mam cichą nadzieję, że jeszcze tu wrócisz :*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...